Archief 2011

Kerstconcert in de Westerkerk samen met blazersorkest Groot Excelsior zondag 18 december 2011 Het koor zingt, gedirigeerd door Janet de Langen, schitterende liederen van onder meer Mendelssohn Fauré en Berlioz. Het orkest – onder leiding van Ronald Slager – speelt werken van componisten als Albinoni en Dvorzak. Het hoofd-stuk van deze bijzondere kerstmiddag wordt gevormd door […]

Kerstconcert in de Westerkerk samen met blazersorkest Groot Excelsior

zondag 18 december 2011

Het hoofd-stuk van deze bijzondere kerstmiddag wordt gevormd door de Missa Katharina van componist Jacob de Haan. Groot Excelsior begeleidt daarbij het Artikoor dat wordt aangevuld door de Japanse sopraan Tomoko Makuuchi. Een prachtige mis, vernoemd naar de heilige Catharina’s uit de geschiedenis van de katholieke kerk.

Wellicht het bekendste werk wordt vertolkt door sopraan Tomoko Makuuchi; Groot Excelsior begeleidt haar bij Song to the moon uit de opera Rusalka van Antonin Dvorak waarin de waternimf Rusalka haar liefde aan een mensenprins bezingt.

Uiteraard ontbreekt ook de samenzang niet; een jaarlijkse traditie in de kerstconcerten van Groot (en Jong) Excelsior waarbij het publiek mee kan zingen met bekende kerstliederen. Komt allen tezamen!